Decoupage

Annie Sloans Chalk Paint, Decoupage och Krackeleringslack


De här skålarna var ganska tråkiga mörkt bruna och blanka.
Jag målade dem med Annie Sloans Chalk Paint. Kulörerna Graphite på utsidan och Paris Grey på insidan.
När det torkat limmade jag fast hjortarna som jag klippt ut ur en servett, decoupage.
Nu kommer steget med krackeleringslack. Det är ett lack från Annie Sloan som används i två steg, först steg 1 som får torka och sen steg 2 som man torkar med fönen (det är viktigt att det torkar fort). Under tiden som det torkar kommer det fram ett nät av små, små sprickor.
Jag avslutar processen med att torrborsta skålarna med Graphite, dvs. jag tar färg på penseln men torkar bort nästan allt på ett papper och sen borstar jag skålen. Färgen fastnar i sprickorna som blir tydligare.
Skålarna med hjortar är klara för försäljning i butiken.
Den stora kostar 250:-
De små kostar 100:-/st (det finns två st. kvar)

Kommentarer

Populära inlägg