Nerja


Fantastiska Nerja
Nu har vi kommit hem efter en vecka i Nerja. En hektisk vecka med massor av hantverkare, kartonger och inköp. Otroligt roligt men jag är ganska trött. Jag trodde att jag skulle få tid att skriva när vi var där men det gick inte. Hela hjärnkraften gick åt till att få ordning på lägenheten.



Så här såg det ut när vi kom. Hantverkarna var inte riktigt klara men vår svenske projektledare hade skruvat ihop våra sängar så att vi skulle ha någonstans att sova när vi kom.



Köket är från Ikea med en köksbänk från en lokal leverantör i Nerja. Kaklet kommer från en annan lokal leverantör.


I ett köpcentrum i närheten hittade jag denna vackra väggbonad som har små, små runda speglar i varje blomma. Den passar jättebra till dalamönstren på kuddarna. Spanien möter Sverige.


Min dotter har inrett sitt rum på detta sätt.


De flesta möbler är köpta på Ikea.


Vi har också köpt en del möbler på den franska möbelkedjan Maisons du monde.


Badrummet är nykaklat med detta fantastiska mönster som jag föll för när jag letade efter mönstrade kakel att ha på golvet. 


I det ena sovrummet har vi använt de gamla garderobsdörrarna som sänggavel. 

Men nu måste jag fokusera på nästa resa. 
Vi åker till England på lördag. Jag ska på en workshop hos Annie Sloan i Oxford, det ska bli så roligt och jag ser verkligen fram emot det med lite skräckblandad förtjusning. Tänk att få träffa Annie Sloan som har gjort den otroliga färgen som jag jobbar med.

Vi åker husbil, hela familjen. 

Kommentarer

Populära inlägg