Operan



I går kväll fick jag min födelsedagspresent.
Vi såg La Boheme på Stora Operan i Stockholm. Det är något speciellt med opera, så mycket hjärta och smärta. Känslorna som är svåra att uttrycka flödar fram med hjälp av musiken. De höga tonerna går rakt in i själen och jag kan inte hålla tillbaka tårarna.

Föreställningen var magisk La Boheme på Kungliga Operan i Stockholm


Vilka kostymer. För mig är dräkter väldigt inspirerande.
Jag drömde om att bli designer. Jag utbildade mig inom textil och design i ca 7 år, jag blev skräddare och tillskärare. Jag tänkte i kläder men sen vågade jag inte. Jag var nog mest rädd att jag inte skulle klara kraven. Det var en stor sorg länge att det aldrig blev något av de stora planerna.

Nu målar jag istället, dessa dräkter med dess pampiga detaljer kanske kommer att återfinnas på ett skåp eller ett bord. När jag målar är jag fri. När jag sydde var det alltid förknippat med stor prestationsångest, målningen är inte alls på samma sätt och jag hoppas verkligen att jag lyckas hålla det så.

På Operan fick jag inspiration av musiken, lokalen och dräkterna. Vi får se hur det kommer fram.


På damtoaletten var väggen målad med en färg som var väldigt lik Annie Sloans Chalk Paint Duck Egg Blue.


Vilka färger. Detta kan bli en möbeldekoration.

Kommentarer

Populära inlägg